18 June, 2007

Sünnipäev purjus kunstniku, paljasjalgse luuletaja, inglite ja avamata veiniga

Iseenesest oli ju kõik justkui läbi mõeldud. Et saabub mu kullake pisut kõpitsetud elamisse, kuhjan ta üle kingitustega, toidan paremate paladega, salvin sisse maali-, luule- ja teatrikunstiga ning uinutan siis ilusatele unedele. Oeh. Piisanuks viimasest.
Esimesest pilgust pidanuks koitma, et see inimene vajab praegu rahu ja vaikust ja eilsete elamuste vahus vedelemist.
1. Nõudsin tänu ja imetlust uue köögitapeedi eest, jättes täna-ja imetlemata tema kuulsusrikkad vägiteod. (Tegelikult ma imetlesin. Iseeneses. Aga jube kade oli olla).
2. Panin ahju kana, mis ei saanudki valmis.
3. Sundisin lahti harutama hunnikut kingipakke.
4. Sundisin lahti harutama hunnikut kingipakke, millistest midagi erilist ei koorunudki.
5. Vedasin üritusele ja läksin ise nõu pidama.
6. Vedasin üritusele, mille avamine hilines.
7. Vedasin üritusele, kus üks kahest kunstnikust oli tegelikult täitsa kaine ja kena inimene, kuulus ka. Ja poeet meeldis rahvale. Väga meeldis. Minemahiilimine tulenes puhtast kiivusest, et ta laulis hääleka ülistuslaulu minu telefonimargile, aga minul ei peatunud poole sõnagagi. Ja et tal on väga tore naine.
8. Vedasin kolmandat korda samale etendusele.
9. Vedasin kolmandat korda samale etendusele, ainsateks erinevusteks, et seekord oli sajune ja tuuline ja mu kullake õhukeses kuues.
10. Peibutasin koduse veiniõhtuga, aga kohale jõudes ei leidnud korgitseri. Kuna see oli olnud niisugune multifunktsionaalne, noaga, lõikasin sellega viimati tapeeti ja nähtavasti rullisin pärast hajameelselt ajalehtedesse ja viskasin ahju. Sest mida polnud, seda polnud. Ei kuuris, keldris, baari-, riide- ega külmkapis. Tropp.
11. Ajasin pereliikmed nende vabal valikul nutma, masendusse või õue.
12. Vaatasin hapu näoga üle pildid eelmise päeva üritusest, kus kõik olid hirmus asjalikud, rõõmsad ja fotogeenilised ja kuhu ma õnneks ei märganud minna, sest tegelikult poleks seal minu jaoks olnud ruumi ega aegagi.
13. Juurdlesin, millal ma viimati suutsin kedagi õnnestunult ülla- või rõõmustada. Ei meenunud.
14. Läksin ära magama, et mitte ise nutma, masendusse või õue sattuda.
Kuna see pidu nii hästi välja tuli, mõtlen aina ja üha peokorraldaja ja pulmavanema ahvatleva ameti peale. Olen pakkumistele avatud.

No comments: