06 November, 2010

Fotojaht. Sügav

Käisin mõni aasta tagasi valla rattamatkal. Külastasime objekti, kus parajasti maakütet paigaldati. Kohalviibiv spetsialist seletas rõõmsasti, et maa sisse seatakse 2,5 km torustikku ja nii saab ökonoomselt maa soojusega hoonet kütta.

See oli huvitav ja üllatav, aga ka rahutuks tegev.
"Ahah. Et 2,5 km sügavuselt maa seest saab kätte soovitud toatemperatuuri? Kuidas seda välja selgitatakse? Erinevates paikades on see sügavus ometi erinev? Kus on garantii, et selliselt torgitud pinnas sooja lekkima ei hakka?" (Silme ette kangastus ammustel aegadel uuritud õpikupilt maa koorest, tuumast ja vahevööst, aga kes neid numbreid enam täpselt mäletas...)
Onu lennutas minu suunas pika jahmunud pilgu ja proovis uuesti. Nii, et ka mina mõistaks. :D

Ega ma praegugi neil teemadel loengut pidada julgeks, aga vähemalt tean, kus maa ja kütte kohta tarkusi taaslugemas käia. :D :D :D
Pilt on küll juba järgmise objekti maaküttetorustiku alast.

Neile, kes soovivad kiigata sügavamale, soovitan seda jahiseltskonda.

Ok, üks õige sügavuspilt ka. Dekolteesügavusest. Lõpuks leidsin sellise modelli, kes minu peale kurjaks ei saa :D

11 comments:

Anonymous said...

Nädsa, ma just mõtlesin, et peaks..päris modellidega katsetama aga loobusin :D

Köögikata said...

:D

Kaamos said...

Tõeliselt lõbus kirjeldus maakütte võimalikust lahendusest :)
Kohvipruun viigilehekleiduga kaunitar on küll sellise näoilmega, nagu tahaks midagi karmi öelda....

Larko said...

Olen sügavalt veendunud, et moekunstnikud peavad kleidi kas järele tegema või kinni maksma :-P

tegelinski said...

Maaküte on mõnus, eriti kui palajalu paljal murul ;)

soodoma ja gomorra said...

otse loomulikult, sel modellil pole ju südant.
seda sügavust võib isegi käega katsuda, ta on ikka vait:)

Eve said...

:D oo, see maakütte jutt oli vahva! :D ja hea modelli oled leidnud :)

Ti:a said...

nii kuidas põrgus katlaid köetakse nii ka soojust saadakse ;)

kleit on super. ise muidgi näeksin selles välja nagu hüljes mõrras... :)

TwD said...

Hm, maakyte huvitaks kyll, kahjuks Chrome ei saanud avamisega hakkama. Aga, kui ehituseks läheb, kyll ma leian ikka. me vist kasutame selleks vana kaevu (kui see muidugi vöimalik on, veel ei tea).
Huvitav valik igatahes.

Muide, ma yha enam ei salli "kaetud" linke. Tahan näha linki ennast, mitte söna tagant avastada, et "ah, seda kohta ma juba tean", vöi "ah, see on seesama, mis ei avane" :). Aga see on yldine märkus, mitte konkreetselt nende kohta, mis siin olid.

osaline said...

aitäh märkuse eest. kui see mu fenomenaalses mälus püsiks ka :)
püüan paraneda ;)

Udo said...

Huvitav, millega Sa ülejäänud modellid oled suutnud nimetatud seisundisse viia.