06 December, 2013

Rahalikke jõule!

Suhtlesin tirtsuga, kelle maailm on valdavalt rõõmutu ja ülekohtune.

"Detsember on üks aasta toredamaid kuid! Kogu aeg toimub midagi!"
"Mul küll ei toimu. Muudkui istu kodus. Mitte kuhugi ei pääse!"
"Kuhu sa tahaksid sattuda?"
"Ei tahagi kuhugi. Igal pool küsitakse ju raha."
"Ei ole ju nii! Mõnikord võib ka väike jalutuskäik palju rõõmu tuua."
"Millal ma jalutan? Ma lähen koolist koju ja siis pean ainult tööd tegema."
"Kogu õhtu? Mis tööd need siis on?"
"Pean tube koristama ja prügiämbrit välja viima, koeraga jalutama ja siis ülejäänud aja muudkui õppima."
"Need on ju kõigi laste tavalised tööd. Ja näed, sa saad lausa koos koeraga jalutamas käia!"
"Jah, aga ema ei tee midagi. Ainult vedeleb."
"Ma arvan, et sa pole osanud ema tööd märgata. Kui sina koju lähed, on ka emal pikk tööpäev seljataga. Ja väikeste lastega kodus olles tihti ei paistagi, et ema on keetnud ja pesnud ja koristanud. Pisikesed käed ajavad kohe jälle sassi. Ja kui keegi kunagi su tööd ei märka, läheb tuju ka ära. Usu, kui sa ema kiidad, jõuab ta palju rohkem."
"Meil ei kiida keegi kedagi."
"Tead, kes õpetas meie pere ütlema: "Ma armastan sind!"? Minu noorim laps. Me ju armastasime enne ka üksteist, aga siis saime aru, kui tore ja lihtne on seda välja öelda."
"Meil ei armasta keegi kedagi."
"Ma ei usu seda.  Muidu te poleks koos. Kas sina oled oma peres kellelegi öelnud, et sa teda armastad? Ole esimene! Varsti näed, et seda on tore öelda, see rõõmustab teisi ja nemad ütlevad sulle ka. Tegelikult on teil ju tore pere. Mõni laps on sinu peale väga kade, sest temal ei ole mitte kedagi."
"Mis tore! Raha kunagi ei ole!"
"Kui ema on väikese lapsega kodus, siis ongi keeruline toime tulla. Aga alati saab midagi lihtsat välja mõelda, et jõulukuu oleks natuke rõõmsam ja armsam."
"Me ei saa ju piparkookegi teha! Kõik raha läheb võlgade maksmiseks."
"Aga mõtle kui tore, kui võlgadest lõpuks on lahti saadud! Tubli, kui pingutate. Ja mina tean, et õpetajal on plaanis teiega varsti piparkooke teha!"
"Mis piparkooke! Siis on ju jälle raha vaja!"

Oh aeg! Mina rohkem ei oska!

Kui siis kuulen, mida mõned jõulukinkideks ostavad, kuidas kalkuleerivad ja kommenteerivad, ei jõua ära imestada. Kas nad selliseid jõule tahavadki?

Loodetavasti minu pere mulle meie jõulukombeid ja -olemisi pahaks ei pane. :)

No comments: