03 April, 2014

Linnuvaatlejad

"Ma nägin praegu juba viit erinevat lindu!" teatab 8-aastane ornitoloog. "Kirjurähn, puukoristaja, salutihane, rasvatihane, põldvarblane."
"Ja seal oksa peal on emane rohevint."
"Ma tean. Isalind on seal. See rohelisem."
"See roosaka rinnaesisega on metsvint."
"Isalind. Näe, seal on veel üks isalind. Nüüd tuli emalind ka. Kus sul see linnuraamat on? Ma tahan näidata, mis lindu ma täna bussiaknast nägin."

Otsin raamatu ja linnu pildi ka. Kahtlustan nimelt, et nägime sama lindu. Üht eriti sõjakat kiivitajat.

"Oli jah see! Aga see lind (lunn) vist küll Eestis ei ela?"
"Vaata alt! Eesti on siin. Sinine näitab talvitusala, hall - kus pesa ehitatakse ja poegi kasvatatakse."

Mitu minutit linnunimede lugemist ja elupaigauuringuid. Mina õitsen. See laps on teadmiste poolest minust varsti ees.

No comments: