17 May, 2007

Kaamelist

Viimane praktikapäev. Heaks tavaks on igas tunnis lapsele ka uus sõna sõnavarasse pakkuda. Tüdruk 4 a. vana, tilluke tragi kapatsist. Käsil K sõna alguses. Harjutamine sõnadega KARU, KALA, KANA... KAAMEL? Igati mõistlik valik, eks! Katsetame.
Haa! Laps oskab nimetada küll, kes elukas pildil on, aga ma ei jäta jonni. Kui tunnikonspektis korra juba lubatud...
- Oled sa päriselt ka kaamelit näinud? -
- Jaa! Olen tüll! - järgneb kindel vastus. (Ah, kuidas mulle meeldivad vanemad, kes leiavad aega lastega loomaaias käia!)
- Ma olen seljas ta istunud! - (Hm. Nüüd kisub luuleks. Lapsed ja nende fantaasiad!)
- Noo! Kus sa seda tegid? -
- Ediptuses! Ma olen seal täinud! Tats torda! - (Aa-hah. Et sedasi. Noo-jah. Ehk on talle reisidelt külge jäänud ka mõni sõna, mida mulle sõnavara laiendamise teema raames õpetada võiks...)

No comments: