01 January, 2009

Linnumääraja

"NÄÄ-NÄÄ!" sihib kaasa näpuga aknasse.
Jälle uus külaline - rohevint.Noh, temaga on suhteliselt lihtne. Aga kes see on?Põhja-, salu-, taiga-, soo- või musttihane?
Uurime.
Must ja taiga langevad välja.
Põhja on hallim ja kohevam kui soo, aga salu on pruunim ja siledam kui põhja. Aga soo- ja salutihane? Kuidas neid eristada?
Aa, et pole vajagi. Põhjalikumal lugemisel selgub, et soo- ehk salutihane. :D
Kohev? Kohev! Järelikult põhjatihane. A samas tundub nagu pruunikas?
Salu?
Aga pea nagu ei läigi?
Põhja?
Salutihasele meeldivat lehtmetsas?
Et siis ikkagi salu? ;)
Sootihased minna nii julgeks, et tulevad peost sööma. Aga niipalju kui mina olen neile süüa viinud, pole tuldud. Et siis ikka põhja?
"Ja üleüldse, äkki käivad siin kordamööda ja ma jäängi määrama!"
"Oleks kõrvuti, paneks kohe paika."
"Salutihane teeb pesa olemasolevatesse õõnsustesse ja muneb 5-12 muna. Põhjatihane õõnestab ise pehkinud puudesse pesa ja muneb 7-9 muna."
"Mis sa kavatsed selle järgi määrama hakata või? Vali oluline tunnus ja otsusta!"
"Põhjatihasel moodustub hoosulgede valgetest servadest tiivale valkjas kolmnurk, mida salutihasel pole."
PÕHJATIHANE!

1 comment:

helle said...

Lindudest eristan ma kindlalt varest ja tuvi. No pääsukest ja varblast ka.
Mu vennapoeg on legendiks muutunud sellega, et väiksena järvel parti nähes hüüdis: "Näe, luik!" Ju tal tuli meelde muinasjutt inetust pardipojast.
Tihastest tean kindlalt Juhan Liivi luuletust "tihane lendas mu aknale..."
Kaunist uut aastat!