12 January, 2011

Mina ja ettearvamatu mootorrattur

"Emme! Kui mootorrattur läbib esimesel päeval 20% teekonnast, teisel 3/4 ülejäänud teest ja kolmandal viimased 40 km, siis palju ta kokku läbib?"

Nii, võtame jälle minu lemmiku, ravihäälik E, ja venitame seda pikemalt.

"Eee... Mul ei jäänud see joru meeldegi!"

Põnn pistab ülesande nina alla.

Mina ja matemaatika! Aaaarh!
20%. See on 1/5. Nooh? Ja edasi?
1/5 ja 3/4 ja 40 km?
Leiaks murdudele ühise nimetaja?
Kuidas see üldse käis?
4/20 ja 15/20? Ja edasi? 19/20 ja 40 km?
Lahe!

"Anna paberit. 1/5. Niisiis, viie ruudu pikkune jutt... Nii. Üks ruut. Järgmisel päeval 3/4. Oot! Vaata! See teeb, et 20% ja 40 km on ühepalju! See teeb... 200 km!"

"Ja kui õpetaja lahenduskäiku küsib, siis ma näitan talle, et ema tegi siia selle kriipsu?" :D

3 comments:

Rattus said...

Mina vaatasin ja hakkasin üldse tagantotsast.
40 km on 1/4, 4/4 on 40x4=160
160on 4/5, seega viimane 1/5 on ka 40 ja kokku 200.
Ei saanud kiirem ja lihtsam, vist :(
Aga hommikuseks äratuseks päris ärgastav :)
Ja kuhu Sa selle kriipsu tegid???

osaline said...

Ruudulisele lehele. Vedasin viie ruudu alla joone ja alles see lõi kanalid lahti :D

tegelinski said...

Miks rongi rattad kolksuvad? - Aga kuidas on ringi valem? - pii.err.ruut. - noovot, see ruut kolksubki... (allikas - Postimees)